Identyfikacja wizualna

Identyfikacja wizualna

Wiele firm nie posiada spójnej identyfikacji wizualnej twierdząc, że nie jest to konieczne, a wydawanie niemałych zresztą pieniędzy na kilka plików graficznych mija się z celem. Owszem, istnieją takie przedsiębiorstwa, które nie wymagają posiadania identyfikacji wizualnej, jednak stanowią one zaledwie ułamek procenta istniejących przedsiębiorstw.

W rzeczywistości bowiem posiadanie spójnej wizualizacji przedsiębiorstwa – logo, wizytówek, reklamy na samochodach, czy nawet tak absurdalnych rzeczy jak długopisy – wpływa pozytywnie na wizerunek firmy i może znacznie przyczynić się do wytworzenia świadomości wśród klientów o istnieniu danej firmy oraz produktach czy usługach przez nią oferowanych, a także zapewnić w wielu przypadkach łatwiejszą drogę do zdobycia pozycji lidera na rynku.

Spójna identyfikacja pozwoli także zwiększyć efektywność prowadzonych kampanii reklamowych – jeśli przyszły klient dostrzeże naszą reklamę, jednak nie będzie danym momencie zainteresowany naszą ofertą, to w przyszłości gdy ponownie natknie się na naszą firmę, dostrzegając identyczne logo, identyczną nazwę, i to bez znaczenia, czy w tym samym miejscu lub formie – zdecyduje się na skorzystanie z naszej oferty.

Dodaj komentarz